טראמפ: "ירושלים היא בירת ישראל; נשיאים קודמים התחמקו מהעברת השגרירות"

    שלמה ריזל 1 Comment on טראמפ: "ירושלים היא בירת ישראל; נשיאים קודמים התחמקו מהעברת השגרירות"

    נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בנאום היסטורי: "ירושלים אינה רק בלב; הגיעה העת להכיר בירושלים כעיר הבירה של ישראל; הוריתי על תחילת ההכנות להעברת השגרירות" | וגם: "אני יודע שיהיו אי הסכמות בנוגע להצהרתי"

    טראמפ חותם על ההצהרה צילום: צילום מסך, רשת 13
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הכריז בדקות האחרונות כי ארה"ב מכירה בירושלים כבירת ישראל.

    "ההצהרה שלי מסמלת את הגישה החדשה כלפי ישראל והפלסטינים. הקונגרס ב-95 החליט שירושלים היא בירת ישראל והחוק הזה עבר בצורה מוחצת בקונגרס אבל נשיאים חתמו על דחיית העברת השגרירות מכיוון שחשבו שזה יעזור לשלום. חלק אמרו שלא היה להם אומץ".

    "אבל אנחנו רואים שעברו 20 שנים של חתימות על הצו ועדיין אין שלום. החלטתי שהגיעה העת להכיר באופן רשמי בירושלים כבירתה של ישראל".

    "בעוד נשיאים אחרים הבטיחו את זה בבחירות אני טוען שהדבר יהיה אינטרס של ארה"ב בהשגת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. זה יקדם לשלום בר קיימא. ישראל היא מדינה ריבונית עם זכות ככל מדינה אחרת להחליט על בירתה. אני מכיר בעובדה שזה הדבר שיביא שלום. לפני 70 שנה הנשיא טרומן הכיר בישראל ומאז קבעה ישראל שבירתה היא ירושלים".

    טראמפ אמר: "בית הפרלמנט – הכנסת, בית המשפט העליון, נמצאים בירושלים. זה המקום של המעון הרשמי של ראה"מ והנשיא. במשך עשרות שנים נשיאי ארה"ב נפגשו עם עמיתיהם בישראל. ירושלים אינה רק בלב".

    "במשך 70 שנה ישראל הקימה מדינה שבה כולם חופשיים. עד היום לא הכירו באופן רשמי בירושלים כבירתה של ישראל ולא הכרנו בשום בירה של ישראל הים אנחנו סוף סוף מכירים בעובדה שירושלים היא בירתה של ישראל. ההכרה הזו היא דבר שחייב להיעשות".

    "ביקשתי שיתחילו להכין את העברת השגרירות מתל אביב לירושלים. זו תהיה מחווה לירושלים".

    טראמפ הבהיר: "אני רוצה להבהיר נקודה. החלטה זו אינה כוונתה לומר שאין לנו מחויבות עבור שלום בר קיימא. אנחנו מעניינים בהסכם שיהיה מצוין לישראל והפלסטינים. אנחנו לא נוקדים בעמדה של גבולות, זה יישאר למשא ומתן בין הצדדים. אני מתכוון לעשות הכל כדי לחזק את ההסכם. ארה"ב תתמוך בפתרון שתי המדינות אם זה יוסכם על שני הצדדים. אני קורא לשמור על הסטטוס קוו. תקוותנו הגדולה היא השלום".

    טראמפ אמר כי הוא מודע לחוסר ההסכמה בחלק מהעולם הערבי להצהרתו: "יהיו אי הסכמות באשר להצהרה זו אבל אנחנו נגיע לשלום ולמקום שיהיה טוב יותר להבנה ולשיתוף פעולה. הילדים שלנו צריכים לרשת אהבה והמסר שלי היום הוא מה שאמרתי בערב הסעודית. המזרח התיכון הוא אזור ספוג בתרבות והיסטוריה. אנחנו רוצים להביס את הרדיקלים ולטפח את החלומות של דורות העתיד".



    1 תגובות

    מיין תגובות